2008. szeptember 25.

Szent Őzek etetése Narában (Japán)


Ezzel a gyönyörű gésával az Osakai metrón találkoztam. Mindenki őt nézte, a japánok is!
Másik nagy élményem , hogy mind a 160 centimmel, én voltam a legmagasabb a metro-kocsiban. Csak úgy átnéztem a fejek felett. Ehhez hasonló élményem sem előtte, sem utána nem volt.

És eljutottam Nárába is. A Nárai kolostor kertjében sétáló szent őzek egyáltalán nem szelídek, sőt! Mondhatnám nagyon is követelődzőek. Kizabálják a kezedből a méregdrágán vett őz-eledelt. De nem ám szép lassan (hogy legalább le tudjuk fényképezni a viharos etetést), hanem villám gyorsan, úgy mintha sohasem ettek volna semmit.
A Nárai Todayichi Shrine (templomba) éppen a tea ünnepén érkeztünk meg. Ez Japánban hatalmas népünnepéllyel jár együtt. A szerzetesek pedig - a jó termés érdekében - megáldáják a teaültetvényeket. A képen látható szerzetes igencsak megfenyegetett, hogy nem szabad őt fényképezni (de már késő volt... itt a "mérges" fotó) Így utólag kicsit sajnlom, hogy megzavartam az áldást.

Középső képen a hatalmas templom látható és néhány kőlámpa a kertben és a templomban található 3000 lámpából. Évente két alkalommal az összeset felgyújtják, olajjal és mécsessel világítanak egész éjszaka.
Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: