2008. szeptember 28.

Spenót jobban van


Spenótka nagyon borzolta a tollát, nem evett, öklendezett, szóval szemmel láthatóan beteg lett. Én meg nagyon megijedtem, hogy Mimike után ő is örökre "elrepül" és ezért betettem a "madárkonténerbe" (ez egy kis karton doboz, rajta két kis nyílással, hogy levegőt kapjon a szegény) és nyomás ki az Árkád Bevásárló központba - a madarashoz.
Egész jól viselte az utazást, csak egy picit kaparászott a karmocskáival, biztos klausztrofóbiája volt - úgy sajnáltam.

Spenót madár, a szakértő szerint atkás (tetves) lett, ezért egy atkaírtó spay-vel beszórta, hááát Spenót nem díjazta ezt a kezelést, de mára már sokkal jobban van.
Kiderült, hogy azért öklendezik, mert így akarja fészekrakásra bíztatni Blankát, úgy eteti a tojót, ahogy a kis papagájfiókákat szokták. A papagájoknál a hím is etet, és Spenót már előre mutatja, hogy mennyire jó apa lesz... De Blankla egyelőre nem akar tojni! Szerencsére.
Remélem, hogy tényleg csak atkás volt, és rövidesen meggyógyul majd a pici madár. Vettem egy atkaírtó játékot, egy piros műanyag lapocskát, ami a kalitkában lóg (480,-Ft-ért) és állítólag 3 hónapig távoltartja az élősködődet a madaraktól pont úgy, mint a kutyáknál a bolha-nyakörv. A következő atkaírtás pont Karácsonyra esik majd. Ez jó, mert legalább nem felejtem el.
Rémes.
Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: