2006. november 5.

Thaiföld 2000


Régi utazások, szép képek, Katt ide! Thaiföld 2000

Sokszsor jártam ebben a csodálatos, mese országban. Először 1990-ben áprilisában, amikor hivatalosan Japánba mentem. Akkor még bíznisz-klasszon tudtunk utazni a repülőn ( a kiállítás költségei elbírták) és ez a kényelmen kívül azzal az előnnyel is járt, hogy megszakíthattuk az utat, úgynevezett "sztop overrel" a légitársaság költségén és egy napot a lehető legnagyobb luxusban tölthettünk el. Hála a SAS-nak így lakthattam a költségükön az 5 csillagos Siam Inter-continental Hotelben Bangkok belvárosában, teljes ellátással, idegenvezetéssel, transzferrel a reptérre oda-vissza. (Életem egyik legszebb luxus szállodája volt.) Este a párnára friss orchideát és csokit tettek, jó éjszakát kívánva.
Bersze azonnal beleszerettem sziám misztikus mesemitológájába, dúsan aranyozott szobraiba, pazar trópusi virágaiba és jellegzetes ízeibe. Másodszor, harmadszor és negyedszer is csak egy-egy napot volt alkalmam itt tölteni, de minden alkalommal elhatároztam, hogy visszajövök, visszajövök hosszabb időre, csak ide és bejárom az egész országot.
Ez az elhatározásom, illetve álmom sokszorosan valóra vált. Összesen 12 alkalommal jártam az országban, északon a hegyekben Chiang Maiban és Chiang Raiban, az Aranyháromszögben és délen a szigeteken, Phuketen és Ko Samuin.
De jártam -Thaiföldön keresztül - a szomszédos országokban Kambodzsában (a felejthetetlen Angkorban) és Burmában életreszóló élményekkel gazdagodva.
Mindig rengeteg fotót készítettem, ezekből adok egy kis válogatást, a teljesség igénye nélkül.

Nincsenek megjegyzések: